top of page

♻️ 𝐊𝐥𝐢𝐦𝐚𝐫𝐚𝐩𝐩𝐨𝐫𝐭 𝟐𝟎𝟐𝟓: 𝐄𝐥 𝐑𝐞𝐜𝐲𝐜𝐥𝐢𝐧𝐠 𝐛𝐢𝐝𝐫𝐚𝐠𝐞𝐫 𝐟𝐨𝐫𝐭𝐬𝐚𝐭 𝐭𝐢𝐥 𝐂𝐎₂-𝐫𝐞𝐝𝐮𝐤𝐭𝐢𝐨𝐧 💚

Hos El Recycling arbejder vi hver dag for at skabe værdi for både miljøet og samfundet. Derfor er vi stolte af at kunne præsentere vores klimarapport for 2025.


Rapporten viser, at vi igen i år har haft et samlet negativt CO₂-aftryk på 380,8 ton CO₂. Det betyder, at vi - sammen med mere end 700 indsamlingssteder i hele Danmark - fortsat bidrager til at reducere den samlede klimabelastning gennem genbrug og korrekt håndtering af elektronikaffald.


Selvom vi i 2025 har oplevet flere transporter og flyttet til større lokaler, har vi samtidig fortsat arbejdet målrettet med at reducere vores klimaaftryk gennem blandt andet:


🔋 Ejerkredsen kører nu i elbiler

📦 Øget genbrug af papkasser som fyldmateriale til eksportforsendelser

🚛 Løbende optimering af afhentningsruter og transport


Affaldshåndtering alene bidrager med en CO₂-besparelse på 673 ton, og vi estimerer, at vores samlede positive klimaeffekt på vegne af samarbejdspartnere overstiger 7.000 ton CO₂.


Men ESG handler ikke kun om miljø. Vi arbejder også hver dag for at skabe plads til mennesker på kanten af arbejdsmarkedet. Kombinationen af social ansvarlighed og miljømæssig indsats er en vigtig del af vores DNA - og en af årsagerne til, at vi for nylig blev kåret som Årets ESG-virksomhed 2026 🏆


📖 Læs hele klimarapporten her:




 
 
 

Kommentarer


bottom of page